Tuesday 14 December 2010

Allra första inlägget! Helt ny blogg!

Jag börjar helt enkelt med att lägga upp mina två senaste layouter. Tidigare layouter hittar du om du klickar på ’Layouter 2010’ här till höger.



Det här fotot visar ett exempel på min dotters fantastiska fantasi. Jag har själv alltid haft en väldig fantasi och tycker att det berikar mitt liv. Därför blev jag väldigt glad när jag upptäckte denna egenskap hos henne. Här har hon fått tag på ett antal virkade grytlappar och små dukar som jag har köpt på loppis med tanken att de ska utgöra grunden för något kreativt heminredningsprojekt. Ur hennes perspektiv var de dock perfekta att lägga ut till en slags bana att ”balansera” på. (De – liksom allt annat hon får tag i - används ständigt i nya lekar och blir till nya saker med nya funktioner). Jag har fäst en av dukarna som dekoration på layouten. (Hon försökte dra bort den när hon såg det för hon tycker ju att de är hennes leksaker nu :)

Jag har nästan uteslutande använt mig av papper från Crate:s kollektion ’Restoration’. Jag tyckte att de utstrålande sprudlande lekfullhet och att de därför passade bra här. Upplägget är inte mitt eget utan det har jag ”liftat” det från Chantal Vandenberg som har gjort en fantasifull och nytänkande layout.

Jag måste bara tillägga att jag tycker att det är fascinerande med alla dessa virkade skatter som finns ”ute i stugorna”. Tänk så många helt vanliga människor som genom åren har varit så fantastiskt duktiga både på hantverket att virka och på att våga sig på hisnande färgkombinationer. Alster som inte värdesätts i dag. Jag köpte dessa för 50 öre styck…



Det här fotot på min dotter är taget på hennes dagis. Hon är en blyg tjej med stor integritet - hon går sin egen väg och gör saker på sitt sätt. Därför skrattade jag ett väldigt älskvärt skratt när jag öppnade kuvertet och såg fotona. Den här tjejen ler inte åt främmande män! Det spelar ingen roll hur mycket det signaleras att det är så man ska göra...

Färgerna i fotot fick mig att tänka på Cosmo Cricket:s kollektion ’Circa 1934’ som passar perfekt även i stil. Den här layouten kändes självklar när jag väl hade foto och papper/dekorationer framför mig.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!