Wednesday 15 December 2010

Julkort




Här är årets julkort! Jag har använt olika mönstrade papper från Websters Pages och gjort designen mer som en layout än som ett traditionellt kort. Sen har jag låtit mångfaldiga kortet på en reklambyrå med tryck på båda sidorna (det som blir utsida respektive insida när det har vikts). Slutligen har jag stämplat på insidan så att det finns en ram, linjer samt god jul-text där vi i familjen kan skriva under). Kortet är i A5 format.

Det hela var ett experiment, men jag tyckte att resultatet blev bra. Färgerna återges bra och man kan även se att det är ett "collage". Från början hade jag tänkt dekorera med lite glitter eller "bling" men jag tyckte faktiskt att det blev snyggare att hålla det rent.

God jul till er alla!

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!