Thursday 30 December 2010

Let it snow


Det här är en layout som jag fick inspiration till när jag såg papperna från Websters Pages (bakgrunden) och Graphic 45 (de rivna bitarna med snöstjärnor på). Utifrån den idé jag fick så passade jag sedan på att ta foton i det läge som heter 'cold' på min kamera när vi var ute på en liten utflykt i snön. Fotona blir då lite blåaktiga. (Normalt brukar fotona finnas först och idén komma sen). Att jag valde att riva pappersdekorationerna var för att jag ville få en lite oregelbunden form som påminde om snödrivor. Jag ville dock inte ha någon 'vintage-look' så jag rev så att den vita kanten kom på baksidan.

Snöstjärnestämplarna kommer från Panduro Hobby och banden kommer bl.a. från Websters Pages. Tejpen är från Tim Holtz. Bakom fotot sitter ett svartblått mönstrat papper samt en bit vit tyll.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!