Sunday 13 March 2011

Dreams can take you anywhere

Bilden från Crafty Secrets med en flicka som drömmer fick mig att fantisera kring min lilla dotters drömmar. Papperna från Graphic 45:s serie 'Once upon a springtime' passar perfekt till den här idén. Layouten är gjord till en utmaning hos Kristinas scrapbooking med temat fantasy. Utmaningen var att göra en layout eller ett kort med älvor, drakar, slott, magi, enhörningar och andra sagoväsen. Kul! Eller hur?


Jag började med att spreja med Glimmer Mist Chalkboard (Cornflower & Banana Pudding) på vit cardstock. Jag stänkte även lite extra av den gula misten för att förstärka effekten. Sedan satte jag igång och göra ramar, fotomatta samt att placera ut dekorationerna. Förutom produkter från Graphic 45:s 'Once upon a springtime har jag använt band från Websters pages och Basic Gray (Ribbon doilies) samt ett stickes från Crafty Secrets.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!