Friday 13 May 2011

Let's dance

Det här är ett foto från i vintras på vår dotter när hon dansar framför melodifestivalen på TV. Jag ville ta upp färgerna i fotot samt ha en lite glittrig och glansig disco-look på layouten. Jag ville även använda de ”dansande” tjejerna på Websters Trendsetter-papper fast utan att ta upp färgskalan i kollektionen eftersom jag redan har gjort det i en tidigare layout. Layouten är gjord för en utmaning hos Pysseltagen där man ska skapa ett valfritt alster/kort/layout utifrån "3 i rad" i en matris. Jag har valt den mellersta vågräta kolumnen d.v.s. stans, bling samt band/mist. (Jag tror att jag även har prickat in den mellersta horisontella kolumnen med spets, bling och 3 mönstrade papper, men jag är lite osäker på vad som räknas som spets respektive band (trim).


På bakgrunden har jag använt en mask som jag har gjort själv m.h.a Tim Holtz Mask Sheets. Tanken var att skapa en känsla av strålkastarbelysning och stjärnglans. Även bling-stjärnan är vald av denna anledning. Den stora fotomattan är ett papper från Glitz Afternoon Muse ’Polka’. För att förstärka discokänslan har jag målat hela biten med en slags glittrig, genomskinlig akrylfärg från Panduro. Högerkanten har jag skurit till så att den skall se stansad ut. Jag använde det svarta bandet från Websters som mall för att få formen att gå igen. (Jag har även en riktig stans uppe till höger så att jag säkert uppfyller utmaningskraven ;)).

Stämpeln med noter, pappret med noter och de dansande tjejerna är tänkta att föra tankarna till musik och dans.



Material:
Mask: Tim Holtz Mask Sheets; Mist: Antique Brass; Stämpel: Panduro; Stans: EK; Mönstrade papper: Glitz Afternoon Muse ‘Polka’ (stor fotomatta) och ’Banner’ (liten fotomatta), Graphic 45 Curtain Call ’Dance’ (noter med ”ofärgad” glimmer mist på) och ’Borders’ (pianotangenter), Webster’s Pages Trendsetter ’District 45 (”dansande” tjejer); Band: Websters Designer Trim ’Spring Market’(guld) och ’Yacht Club’ (svart),Websters Fabric Ribbon ’Trendsetter’ (den “dansande” tjejen till vänster), Panduro (rosa/silver); Dekorationer: Websters Designer Threads (runda virkade), Maya Road Kraft Calendar, Websters Journaling Card Set ’Trendsetter’, Websters Fabric Tickets ’Trendsetter’, Artoz (blingstjärna).

1 comment:

  1. Oh wow this is super stunning, how amazing is that stamped music sheet and the ladies dancing and the keyboard underneath, fabulous layout my girl, and by the way it is a pleasure to come back here. Melx

    ReplyDelete

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!