Tuesday 10 May 2011

Who you are at 2,5

I made this layout for The Color Room three weeks ago which means that it’s made for palette #54. My purpose with the layout was to capture what is typical for my daughter at her present age in a comprehensive journaling. The photo shows two of her favorite things – running and her quilted red waistcoat. As I had some difficulties finding an acid free brown pen, I chose however to publish the LO without the journaling. Now it’s finished and this is what it looks like.


Bakgrunden är gjord m.h.a. Glimmer Mist 'Cadillac Pink', 'Sun Sisters' och en mask 12x12" från Prima. Fotomattan är gjord av papper från Dream Street Papers, Inkido och Prima. Stansen är från EK Martha Stewart. Cardstocken (som jag för övrigt har vunnit på ARTastic Challenge) har jag färglagt med brun akrylfärg, brun Ink samt lite Glimmer Mist för att få lite lyster. Banden är från Webster's, Panduro Hobby och Pink Paislee. Jag har fäst dem så att de skall förstärka rörelsen i fotot där min dotter springer nerför en lång backe (i vår trädgård).


De detaljrika, vackra blommorna och fjärilarna kommer från ett ark med 3D Die-cuts från Reddy Creative Cards. Jag har dock bara använt det som skall utgöra det understa lagret. Bokstavsstickersen är från Cosmo Cricket och siffrorna är cardstock från Panduro. De är klädda med ett av Webster's Trendsetter-papper.



No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!