Monday 29 August 2011

Seize the day!


This layout is made for a Swedish challenge and I therefore I will write in Swedish. According to the challenge you are only allowed to use white, beige and brown. You should also use at least one thing from nature, like a stone or a twig. I hope that my non Swedish friends will still enjoy looking!

Layouten är gjord för en utmaning hos Scraplagret. Du skall alltså använda någonting från naturen och jag kom direkt att tänka på att pressa ormbunksblad och blommor som växer vilt häromkring. Jag brukade plocka och pressa vilda blommor när jag var liten så det var kära minnen som väcktes till liv.

Jag har även använt en del andra dekorationer som går i utmaningens färger. De båda blommorna är utskurna med dies. Den med notpappret är dekorerad med Distress ink och Glimmer Glam och den andra endast med Glimmer Glam. Det stora hjärtat är en die-cut som jag har doppat i ”överbliven mist” (det ger ett något annat uttryck än att preja direkt på) samt inkat med två färger. Slutligen stämplade jag med Bo Bunny’s Et Cetera stämplar i en tredje färg. Även spetsarna är sprejade med mist i två nyanser. De fina knapparna och det lilla hjärtat kommer från Bo Bunny’s Et Cetera.

Även till vänster om fotot har jag fäst några dekorationer. Den ena fick bli titeln på layouten – seize the day! Som alltid så har jag även dekorerat bakgrunden. Denna gången har jag först applicerat Gesso, sprejat med Glimmer mist i tre nyanser och sedan stämplat med siluettblommor (på båda sidorna om fotot).


Jag har även färglagt lite uppe till vänster på bakgrundspappret med Distress ink och två små blommasker. Bakgrundspappret är även det från Bo Bunny’s Et Cetera.
Thank you SO much for looking!!!

2 comments:

  1. Hey Helene!!
    Those real life Flowers & leaves are just Divine.....
    Also love the White paint!!! A REAL Beautful Layout!! xx

    ReplyDelete
  2. Åh en sån jättefin layout! Att läsa vad du gjort och använt på dina layouter är för mig som att gå in i en godisaffär för ett barn, tror jag. Love it! =)
    Kortet och uppbyggnaden med dekorationerna och de pressade blommorna (jättebra idé!) runt omkring är verkligen fint.

    Och tack för din komentar hos mig! *glad*

    ReplyDelete

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!